środa, 4 maja 2011

Ciasto budyniowo-jabłkowe

Trochę przepis nie będzie odpowiadał temu co widać na zdjęciach, ponieważ okazało się, że mam za mało jabłek, natomiast mam 2 słoiki brzoskwiń. Tym sposobem ciasto jabłkowe jest z brzoskwiniami :)

Składniki:
Ciasto:
- 0,5 kg mąki
- kostka margaryny
- 1 szklanka cukru
- 2 jajka
- kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia

masa:
3 szklanki mleka
- 2 budynie śmietankowe

Składniki na ciasto zagniatamy i dzielimy na 2 części. Rozwałkujemy jedną część i kładziemy na nią jabłka pokrojone w ćwiartki i posypujemy cukrem. Ja zazwyczaj daję jabłuszka (mus) zrobiony przez moją mamę lub babcię, a w tym konkretnym przypadku dałam ... brzoskwinie z zalewy, pokrojone w kawałeczki. Gotujemy budyń i gorącym jeszzce budyniem zalewamy owoce. Następnie całość przykrywamy drugim plackiem. Pieczemy w temp. 200 stopni. Posypujemy cukrem puderem po upieczeniu. Zajadamy się. Pycha.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz