sobota, 20 sierpnia 2011

Ciasto nutellowo-orzechowo-czekoladowe (Torta alla Gianduia - Nigelli Lawson)

Amelka poprosiłą mnie o ciasto czekoladowe i postanowiłam poszukać nowego przepisu. Znalazłam ten Nigelli. Bardzo pyszne ciasto.

Potrzebujemy:

- 6 dużych jajek
- szczypta soli
- 125g miękkiego masła
- 400g Nutelli
- 1 łyżka Frangelico, rumu lub wody
- 100g zmielonych orzechów laskowych
- 100g gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej i ostudzonej.

Ubijamy masło z nutellą, następnie dodajemy Frangelico (rum lub wodę), ja dodałam rum, żółtka i zmielone orzechy. Całość miksujemy. Na końcu dodajemy czekoladę i nadał miksujemy.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli i na końcu dodajemy do masy i delikatnie mieszamy.

Ciasto wlewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok. 40 min w temp. 180 st.

Polewa:

- 100g orzechów laskowych, obranych
- 125g kremówki
- 1 łyżka Frangelico, rumu lub wody
- 125g gorzkiej czekolady

W garnku podgrzewamy śmietanę z 1 łyżką Frangelico (rumu lub wody) i z gorzką czekoladą. Cały czas mieszamy. Jak tylko czekolada się rozpuści, ściągamy garnek z palnika i nadal mieszamy do uzyskania gładkiej masy.
Na ostudzone ciasto wylewamy polewę.
Orzechy podpiekamy na patelni i po ostudzeniu ukłądamy na cieście.

Polecam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz