sobota, 22 października 2011

Sernik z kakaową kruszonką

Uwielbiam to ciasto. Dotychczas jednak robiłam je troszkę inaczej i jego problemem było to, że masa sernikowa była pod spodem i bardzo ciężko było ukroić kawałek ciasta. Najlepiej po upieczeniu byłoby nakładać je łyżką. Smak jednak jest nieprzeciętny, dlatego dzisiaj postanowiłam na spodzie położyć kruche ciasto. Jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie, bo ciasto jest w piekarniku, ale jestem dobrej myśli :)

Potrzebujemy:

Kruche cisto:
-1 jajko
-1 szklanka mąki
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 kostki masła
 Wszytskie składniki wyrabiamy. Rozwałkujemy ciasto i kładziemy na blachę. Z pewnością będzie potrzeba dodać trochę mąki podczas zagniatania. Ciasto jest tak miękkie, że właściwie musiałam je na blaszce sztukować, ale jakoś poszło.

Masa serniczkowa:
- 6 serków homogenizowanych waniliowych
- 4 jajka
- budyń waniliowy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 szklanki cukru (można dodać mniej, ja dałam 1 1/2 szklanki)

Żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy pozostałe składniki. Na końcu dodajemy ubite białka i mieszamy łyżką. Masę wylewamy na ciasto. Proponuję spróbować na surowo, wyjedliśmy z dzieciakami pół miski ;)

Kruszonka:

- 1 szklanka mąki
- 1 całe jajko
- 1/2 szklanki cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 roztopionej margaryny
- 1 łyżka kakao

Wszytkie sładniki mieszamy i wkłądamy do zamrażalnika. Proponuję kruszonkę zrobić na poczatku, tak aby ciasto zdążyło się schłodzić, ponieważ na końcu ścieramy je na masę serniczkową na tarce. Pieczemy w temp. 180 st.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz