sobota, 15 października 2011

Tarta z ciasta francuskiego z kurkami, szpinakiem i gorgonzolą

Przepis ten znalazłam wczoraj, kiedy to głodna siedziałam pod koniec pracy i wymyślałam co zjadłabym po powrocie do domu. Wpadłąm na pomysł, że mogłąby to być tarta, ale do tarty trzeba zrobić kruche ciasto, wiec znowu tak szybko to nie będzie. Wtedy wymyśliłam tartę z ciasta francuskiego, a w związku z tym, że kurki czekały w zamrażalniku, wiedziałam już czego szukam.
Przepis znaleziony w internecie:

Potrzebujemy:
- opakowanie szpinaku mrożonego ( w przepisie był w liściach, ja kupiłam gdniazda, nie są aż tak przemielone)
- czerwoną cebulę
- 1 ząbek czosnku
- kurki
- gorgonzolę
- olej rzepakowy
- łyżeczkę masła
- sól
- pieprz
- gałkę muszkatołową

SIekamy czosnek i dusimy na oleju razem ze szpinakiem. Przyprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Na drugiej patelni na oleju i łyżeczce masła podsmażamy kurki ok. 10 min, pod koniec dodajemy cebulę pokrojoną w piórka. Przyprawiamy solą i pieprzem.

Na blaszce z piekarnika, wysmarowanej tłuszczem ukłądamy prostokąt ciasta francuskiego i zawijamy lekko brzegi. Na ciasto kładziemy szpinak, pokruszoną gorgonzolę, a na końu kurki z cebulką.
Pieczemy w tem. 180 stopni, ok., 20-30 min.

Ja zwariowałam. Chyba będę robić codziennie :)



a tak wyglądała przed upieczeniem





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz