niedziela, 6 kwietnia 2014

ciasto "Tres leches"


Kolejny hit. Tradycyjnie znaleziony na mojewypieki.com
Ciasto ma niesamowity smak. Chyba nie znajdzie się osoba, której nie zasmakuje :)

Potrzebujemy:
Ciasto:
- 110 g masła
- szklankę mleka
- 4 jajka
- szklanka drobnego cukru do wypieków
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (ja akurat nie miałam i robiłam bez)
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej lub zmielonego kardamonu.

Masa mleczna:
- 300 ml mleka skondensowanego słodkiego
- 370 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
- 3/4 szkl. śmietany kremówki 30%
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Składniki musza być w temperaturze pokojowej. Wszystkie sypkie przesiewamy i mieszamy - tzn mąkę, proszek do pieczenia, sól i w moim przypadku gałkę muszkatołową

W małym garnuszku roztapiamy masło z mlekiem i odstawiamy.

W misce miksujemy jajka z cukrem i ekstraktem z wanilii. Miksujemy długo, ja zgodnie z przepisem miksowałam ponad 7 minut. To ważne. Następnie dodajemy sypkie składniki i roztopione masło - na dwie tury i króciutko miksujemy wszystko razem.  Ciasto jest gotowe. Wlewamy masę do formy, wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej masłem, Wkładamy do nagrzanego do 160 st. piekarnika na 40 min.

Po upieczeniu, czekamy 10 min i nakłuwamy całe ciasto patyczkiem do szaszłyków i łyżką nasączamy ciasto masą mleczną (wszystkie mleka mieszamy uzyskując jednolitą konsystencję) Mleka możemy użyć mniej niż w przepisie, ponieważ mi sporo pozostało (będzie do kawy jak znalazł;) Nasączałam do momentu kiedy ciasto jeszcze "piło" to mleko, ale w pewnym momencie był bunt :)

Na górę nakładamy bita śmietanę zrobioną z :
- 300 ml śmietanki kremówki 36 %
- 1 łyżki cukru pudru.

Miksujemy śmietankę, aż uzyskamy konsystencję bitej śmietany, na końcu dodajemy cukier puder.
Posypujemy uprażonymi migdałami i wkładamy na co najmniej 2 godz. do lodówki.
Smak nieziemski :)
Przez te skondensowane mleka wydaje się, że będzie bardzo słodkie, surowa masa była masakrycznie słodka, ale.... po upieczeniu niespodzianka :) Ciasto jest słodkie, ale nie bardziej niż inne.
Koniecznie zróbcie :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz