piątek, 18 grudnia 2009

Cynamonowe gwiazdki - Zimtsterne

- Tak, tak wiem, ze to co widać na zdjęciach w zaden sposób nie przypomina gwiazdek. ALe przyznam się szczerze, ze mimo tego, ze przepis mam juz 15 lat robilam te ciasteczka po raz pierwszy i w zaden sposob nie mozna bylo z tej masy wyciąć gwiazdek. Są to typowe ciasteczka pieczone na świeta w Niemczech. Mam w domu dwie wersje tego przepisu i i tak naprawdę czerpałam z jednego i drugiego. Opiszę oba, róznią się nieznacznie, ale może ktoś dojdzie do tego, jak z tej masy zrobić gwiazdki ;)

Wersja 1
Składniki:
- 3 białka
- 250 g cukru pudru
- 250 zmielonych migdałów
- 2 łyżeczki cynamonu

Ubijamy białka, stopniowo dodajemy cukier puder. Odkładamy 2-3 łyżki ubitych białek. Do reszty dodajemy migdały i cynamon i mieszamy łyżką. Odkładamy na pół godz. do lodówki. Rozwałkowujemy ciasto i wycinamy gwiazdki! (cokolwiek to znaczy, ponieważ masa nadal jest lepka i w żaden sposób nie daje się rozwałkować :) ja po prostu układałam na blaszce, na papierze do pieczenia, zwyczajne kleksy. Smarujemy ciastka pozostawionymi białkami i pieczemy w temp. 150 stopni ok. 30 min.
Wersja 2
Składniki:

- 3 białka
- 1 2/3 szklanki cukru pudru
- 1 2/3 szklanki mielonych migdałów
- 2 łyżki mąki
- 2 łyżeczki cynamonu

Masę przygotowujemy podobnie jak pierwszą wersję, z tym że do masy dodajemy jeszcze mąkę. W tej wersji nie schłądzamy masy.

Jezeli chodzi o ilości to korzystałam z 2 wersji, do masy dodałam również mąkę, ale całość zchłodziłam w lodówce, mając nadzieję, ze masa zacznie przypominać ciasto. Niestety jest ona cały czas lepka, więc rozwałkować w żaden sposób się jej nie da.
Myślę jednak, że nie ma chyba większego znaczenia, czy są to gwiazdki, czy koła ;) Smakują rewelacyjnie. Acha, połowę masy zjadłam na surowo :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz