środa, 25 sierpnia 2010

3 Bit



Muszę przestać piec ciasta, bo niedługo w nic się nie zmieszczę... a kazde kolejne ciasto, które upiekę pozeram prawie w całości. To ciasto jadłam kiedyś u Piotrka mamy, potem szukałam czegoś podobnego w internecie i pod nazwą 3 Bit coś podobnego znalazłam. Wersji tego ciasta jest tyle ile osób przedstawiających przepis na nie. Ja przeczytałam kilka propozycji i skonstruowałam swoją wersję. Jakie to jest dobre...!!
Potrzebujemy:
-herbatniki 8-9 paczuszek (takich po 10 sztuk)
- 2 budynie waniliowe
- 0,5 l mleka
- 3/4 kostki masła
- puszka mleka skondensowanego słodkiego, albo (prościej i szybciej) puszka gotowej "krówki" masy kajmakowej
- śmietana 30% - ja użyłam cały kartonik 500 ml
- 1 śneizka i 2 śmietan fixy
- cukier puder
- cukier wanilinowy
- kakao do posypania

Na dużą blachę wykłądamy herbatniki. Smarujemy je masą krówkową, jeżeli nie kupiliśmy gotowej masy, gotujemy w garnku z wodą mleko skondensowane ok. 2-3 godz. i taka masa nam powstanie. Na masę wykładamy drugą warstwę herbatników. Gotujemy 2 budynie w 0,5 l mleka. Postępujemy zgodnei zprzepisem na opakowaniu, tylko dodajemy mniej mleka. Jak wystygnie miksujemy go z masłem, do momentu az powstanie jednolita masa. Masę wykładamy na herbatniki. Na budyń znowu wykładamy herbatniki. Ubijamy śmietanę. Ja czytałam w przepisach, zeby dodać albo 2 śmietan fixy, albo 2 śniezki. Zmisowałam to - dałam 1 śnieżkę i 2 śmietan fixy...aaaa no i trochę cukru pudru i paczkę cukru wanilinowego. Najpierw ubijamy na sztywno śmietanę, potem dodajemy inne skłądniki. Cukru pudru tyle, żeby śmietana nabrała odpowiedniego smaku. Nie może być za słodka. Śmietanę wykałdamy na górę i całość posypujemy kakao. Znalazłąm też wersję, żeby na śmietanę ułożyć herbatniki i górę jeszcze posmarować czekoladą, ale to chyba już za dużo dobrego :)

Całość wkładamy do lodówki na 24h. Ja po kilku godzinach oczywiście próbowałam już ciasto i było ok, ale... jednak następnego dnia, kiedy herbatniki zrobią się zupełnie miękkie smakuje rewelacyjnie. Mniam. Idę ukroić sobie kawałek :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz