poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Piersi z kurczaka pieczone z warzywami

Ten przepis zgapiłam gdzieś z internetu, wystarczyło, że zobaczyłam zdjęcie i od razu zrobiłam się głodna.
Ilości składników podaję takie jakie znalazłam w necie, ale ja wszystkiego dałam dużo więcej. Piekłam wszystko na ogromnej blaszcze z piekarnika o dawałam wszystkiego bardzo dużo. Całe szczęście bo wszystko znikało w mgnieniu oka.
Składniki:
- 0,5 kg filetów z piersi z kurczaka (ja dałam ok. 1 kg)
- 0,5 kg ziemniaków  (ja dałąm ok. 1 kg)
- 1 czerwona papryka
- 1 żółta papryka
- 1 cukinia
- 150 g cebuli
- 50 ml bulionu warzywnego
- 4 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżka oliwy
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz
- słodka papryka w proszku
- rozmaryn i tymianek

Ziemniaki musimy wyszorować i pokroić w cząstki, ja pokroiłam w ósemki. Papryki kroimy w większą kostkę, cebulę w piórka, a cukinię razem ze skórką w półplasterki. 

Do bulionu warzywnego dodajemy sok z cytryny, oliwę i wyciśnięty czosnek. Mieszamy.

Na dużą blachę z piekarnika wysypujemy wymieszane warzywa, polewamy marynatą i mieszamy. Dodajemy mięso pokrojone w paseczki, przyprawione solą, pieprzem i papryką. Wszystko solimy i mieszamy. Całość posypujemy 2 łyżkami rozmarynu i 1 łyżką tymianku. Na końcu skrapiamy całość oliwą.

Blachę wkładamy do rozgrzanego do 200 st. C piekarnika i pieczemy 35 min.
Super na obiad albo na imprezę dla gości :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz