niedziela, 25 listopada 2012

Sernik chałwowy

Serniczek znalazłam na stronie, która jest skarbnicą wiedzy o ciastach: www.mojewypieki.com
To już jest kolejne ciasto, które robię z tej strony i na pewno nie ostatnie.
Zawsze kiedy szukam jakiegos przepisu najpierw przyciąga mnie zdjęcie - już wtedy wiem, czy będzie mi smakowało. Dodatkowo kiedy przeczytam listę produktów potrzebną do wykonania i pasują mi one smakowo wiem od razu, że to będzie pyszne.
To ciasto jest pyszne i będę je robiła często.
Jeżeli chcecie zrobić wyjątkowe ciasto, to na stronie www.mojewypieki.com, na pewno znajdziecie coś dla siebie.
No dobra, piszę jak je zrobić:

Na spód potrzebujemy:
- ciastka digestive 100g
- masło 40 g

Ciasta kruszymy, najlepiej wałkiem i dodajemy do roztopionego masła. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i wysypujemy masę i wyrównujemy.

Teraz przygotowujemy masę serową.
Potrzebujemy:
- 80 dag sera twarogowego zmielonego dwukrotnie, ja dałąm gotową masę sernikową, trochę się bałam
bo gotowa masa była bardzo rzadka, ale na szczęście wszystko się super udało
- 3/4 drobnego cukru
- 4 duze jajka
- pół szklanki śmietany kremówki
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 300 g chałwy (ja dałam waniliową, ale można dać jaką się chce)
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanili lub nasiona z 1 laski wanilii (ja ostatecznie zapomniałam dać i na szczęście ciasto nie straciło wiele)

Ser ucieramy z cukrem, następnie dodajemy jajka, miksując masę, a potem pozostałe skąłdniki. Nie musimy długo miksować, tylko do momentu, aż skałdniki się połączą. Na końcu dodajemy pokruszoną chałwę ale miaszamy już szpatułką albo łyżką.
Masę wylewamy na spód ciasteczkowy, wyrównujemy i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 175 stopni. Na najniższej półce w piekarniku stawiamy naczynie z wodą, a senik ustawiamy wyżej i pieczemy w kąpieli wodnej ok godz. Ja chyba w sumie piekłam z półtorej godziny bo wydawało mi sie, że ciasto nie do końca jest upieczone, ale teraz wydaje mi się, że po godzinie było już ok.
Ciasto zostawiamy do wystygnięcia i robimy polewę.

Potrzebujemy:
- pół szklanki śmietany kremówki
- 150 g chałwy.

Chałwę kruszymy w garnuszku, dodajemy śmietanę, mieszamy aby uzyskać gładką masę. Lekko podgrzewamy, aby nieznacznie zgęstniała i wylewamy na wystudzony sernik. Gotowe ciasto wkłądamy na noc do lodówki, rano zjadamy całe bo nie możemy się opanować, takie pyszne jest :)))
Uwielbiam to ciasto!
Polecam!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz