niedziela, 17 lutego 2013

Tarta malinowo-marcepanowa

Szperałam wczoraj na moim ulubionym blogu whiteplate szukając przepisu na jaieś fajne ciasto. Już prawie zdecydowałam się na tartę malinowo-jagodową ale w ostatniej chwili zauważyłam przepis na tą tartę, którą tu widzicie. Zachęciło mnie to, że potrzebny był marcepan a u mnie chyba od 2 miesięcy leżało 200 g marcepanu i nie miałam pojęcia co z nim zrobić. Kupiłam go kiedyś w Lidlu.
Dobra zabieramy się za przepis, bo tarta jest rewelacyjna!!! To kolejny przepis, który będę robiła bardzo często. Pycha.

Na spód potrzebujemy:

- 170 g mąki pszennej
- 100 g masła w temperaturze pokojowej
- 60 g cukru pudru
- 1 żółtko
- szczypta soli

Z podanych wyżej składników zagniatamy ciasto i wylepiamy nim formę do tarty i, którą wkładamy następnie do lodówki.

Na masę potrzebujemy:

- 120 g masy marcepanowej
- 2 jajka
- 50 g mielonych migdałów
- 50 g mielonych orzechów
- 4 łyżeczki cukru
- 50 g śmietany

no i jeszcze konfitura malinowa :)

Masę marcepanową wkładamy do miski i miksujemy, następnie dodajemy żółtka (białka będziemy potrzebowali), mielone migdały, mielone orzechy, śmietanę i 2 łyżeczki cukru. Wszystko miksujemy na gładką masę. Na końcu ubijamy białko, a pod koniec ubijania dodajemy 2 łyżeczki cukru.
Pianę z białek dodajemy do masy marcepanowej i mieszamy delikatnie łyżką.

Ciasto wyjmujemy z lodówki, smarujemy konfiturą malinową a następnie wykładamy masę marcepanową. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. na 35 min.



Tarta jest rewelacyjna. Nie za słodka i do porannej kawki (tak jak to ja właśnie teraz robię) idealna. Mniam


1 komentarz:

  1. Jest pycha, dziś robiłam drugi raz, ale dla mnie dość słodkie. Do ciasta wogole nie daje cukru, a do masy tylko lyzeczke jedna do białka bo marcepan jest słodki i konfitura malinowo tez. Iga.

    OdpowiedzUsuń