czwartek, 17 października 2013

Szarlotka z płatków owsianych

Kolejny hit z http://www.whiteplate.pl/
Zobaczyłam zdjęcie  już jakiś miesiąc temu, przeczytałam opis i wiedziałam, że będę uwielbiać :) Wczoraj robiłam, ale już zabieram się za kolejne, ponieważ pierwsze zniknęło.

Potrzebujemy na kruszonkę:
- 200g błyskawicznych płatów owsianych
- 200 g mąki pszennej
- 150 g cukru
- 200 g stopionego, ostudzonego masła

Środek:

- 600 g jabłek obranych i pokrojonych w kostk, (ja pokroiłam w plasterk, bo nie doczytałam i w mojej szarlotce było ich za mało, ale chyba miałam większą  formę, jabłek trzeba dać dużo)
- 3 łyżki masła
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1/2 łyżeczki suszonego imbiru
- cukier do smaku

Przygotowujemy kruszonkę mieszając wszystkie składniki w misce. Piekarnik rozgrzewamy na 180 st. i przygotowujemy jabłka.
Do garna wkładamy pokrojone jabłka wlewamy troszkę wody, masło, podrzewamy, a jak jabłka zmiękną trochę wsypujemy przyprawy. W oryginale były jeszcze rodzynki i goździki, ale to nie moje smaki i ja nie dodawałam. Cały czas mieszamy i dodajemy trochę cukru, wedle uznania.

Blachę wykładamy papierem kuchennym wykładamy połowę kruszonki i ugniatamy ręką, na to jabłka i drugą połowę kuszonki. Pieczemy aż  będzie złociste.

Po ostudzeniu wkładamy jeszcze do lodówki i jemy na drugi dzień. Będzie jeszcze lepsze i będzie się dobrze kroiło.
Dla mnie bomba!!!

Smacznego










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz