niedziela, 22 listopada 2009

Zupa Tajska z mlekiem kokosowym

Ta zupa zrobi furrorę na kazdej imprezie :)
W związku z tym, ze wczoraj była jedzona, wpisuję przepis na specjalne życzenie Aniki i Doroni :)
Składniki będą raczej podawane "na oko", poniewaz przepis, który znalazłam w internecie, ma ilości podawane w gramach i tak np. mamy dodać: 0,20 g cebuli ;) Ja go trochę uproszczę.

Składniki:

- ok. 0,5 kg piersi z kurczaka (ja dałam 2 piersi)
- 1 cebula
- 3 marchewki
- 1 por
- 1,50 l bulionu drobiowego
- mąka
- olej
- trawa cytrynowa
- 300 ml mleka kokosowego (ja kupiłąm puszkę 400 ml i dodałam całą)
- śmietna
- sok z jednej cytryny
- sól
- pieprz kajeński
- 2 ząbki czosnku
- kolendra

Kroimy kurczaka i cebulę na kawałki. Marchew kroimy w plasterki. Myjemy pora i również kroimy w plasterki. Trawkę cytrynową kroimy na kawałki. Jeżeli trawka akurat nie będzie dostępna, spokojnie możemy sie obyć bez niej. Smazymy kurczaka na gorącym oleju bez zarumienienia, dodajemy cebulę i smazymy ok. 5 min. Dodajemy mąkę i smazymy przez 2 min. Dolewamy wywar, mleczko kokosowe, śmietnę, mrchew i trawkę i gotujemy 10-15 min. W przepisie, który znalazłam nie było napisane kiedy dodać sok z cytryny, ja go dodałąm właśnie teraz. Na końcu dodajemy czosnek, sól, pieprz kajeński, pokrojonego pora i kolendrę.

Zajadamy się zupką, nie mozna skończyć jej jeść :)

1 komentarz:

  1. No pycha ta zupka, rzeczywiście, szkoda że nie zaprosili......I&M

    OdpowiedzUsuń